Hej Olofström!

Biblioteksutveckling kommer under året att göra några korta nerslag i våra 13 kommuner genom att be bibliotekschefer svara på frågan "Vad är på gång hos er just nu?" Näst på tur är Barbro Hallberg i Olofström.

Kvinna i svart tröja ler och tittar rätt in i kameran

Hej Barbro! Vad är på gång hos er just nu?

I Olofström uppmärksammar vi att det är 120 år sedan Harry Martinson föddes och 50 år sedan han mottog Nobelpriset i litteratur. Kulturföreningar, studieförbund, lokala företag och Olofströms kommun bjuder in till många intressanta evenemang under året! Under drygt ett år har vi på kommunen tillsammans med kulturföreningarna arbetat med programmet som ni hittar på Visit Olofström.

Ett annat roligt arrangemang som ligger framför oss är årets Berättarkraft! Tillsammans med Karlshamns kommun har vi arbetat fram ett program som till största del infaller under helgen 9–10 mars. Då blir det möten med lokala författare, tillkännagivande av årets Alla hjärtans fröjd-pristagare, bokcirkelmingel och flera spännande författarsamtal. Varmt välkomna!

/Barbro Hallberg, Olofströms bibliotek

Berättarkrafts program
Harry Martinson-året 2024 Länk till annan webbplats.