Utveckling, julstämning och kulturglädje

December månads nyhetsbrevet är i stora delar gjort med hjälp av två olika AI-verktyg. Den hypade Chat GPT för texter och appen dream.ai för bilderna. Ibland blir det helt svindlande adekvat. Ibland mest lite konstigt. Instruktionen för att få till rubriken här ovanför var: Rubrik till ett nyhetsbrev från biblioteksutveckling i december.

Så här inleder och sammanfattar Chat GPT brevet:

Under den här speciella tiden på året är det extra viktigt att vi stöttar och uppmuntrar varandra. Vi hoppas att ni får möjlighet att ta ert välförtjänta jullov och koppla av med era nära och kära. I detta nyhetsbrev vill vi rikta en stor uppskattning till alla er som jobbar med biblioteksverksamhet - ni är en viktig del av våra samhällen och era insatser gör verkligen skillnad för så många människor.

I brevet kan du läsa om vår senaste studieresa till Finland, där vi besökte en rad spännande bibliotek. Du får också ta del av våra bästa julklappstips för bokälskare och kulturintresserade.

För att göra det lite extra spännande har vi använt oss av en AI-assistent för att skriva detta nyhetsbrev – så luta dig tillbaka och njut av lite biblioteksinspiration med hjälp av teknik!

Med vänliga hälsningar,
Biblioteksutveckling Blekinge Kronoberg

Läs senaste nyhetsbrevet från BiBK Länk till annan webbplats.

Prenumerera på nyhetsbrev från BiBK

bokhyllor under runda lampor i ett rött rum
bokhyllor i rött ljus