Barbro Hallberg ny bibliotekschef i Olofström

Sedan månadsskiftet är Barbro Hallberg på plats som ny bibliotekschef i Olofström. Vi hörde av oss och ställde ett par frågor.

porträttbild av Barbro Hallberg

Helt kort - vem är du?

Jag bor i Kristianstad och har en bakgrund som lärare, IT-pedagog och bibliotekarie. Nu senast har jag arbetat med skolbiblioteksfrågor på barn- och utbildningsförvaltningens utvecklingsavdelning i Kristianstad. Mina arbetsuppgifter har framförallt handlat om samordning och utveckling av skolbiblioteksverksamheterna men jag har också arbetat med att bygga upp förskolebibliotek tillsammans med förskolorna och folkbiblioteket. Det har varit ett mycket givande och roligt arbete.

Berätta om någonting du ser fram emot i din nya tjänst!

Nu ser jag fram emot att lära känna mina medarbetare och bli insatt i biblioteksverksamheten i Olofström. Här händer mycket som är spännande och intressant, till exempel katalogsammanslagningen med grannkommunerna.

Och så ser jag fram emot att pandemin ska ebba ut så att vi kan öppna upp och få igång programverksamheten.

Varmt välkommen till Blekinge och lycka till önskar vi på BiBK!