Lyssna och lär

Det finns mycket att lyssna och se på för att lära sig mer om olika saker och en av sakerna vi kan lyssna på är podden GreppaUX.

För en månad sedan fick vi som jobbar med Upptäck UX frågan om vi ville vara med i podden GreppaUX och det ville vi såklart! GreppaUX är en podd om UX och bibliotek. De som står bakom podden är Karin Ljungklint, Kristin Olofsson och Sofia Toivonen - två UX:are och en producent på Chalmers bibliotek och Institutionen för vetenskapens kommunikation och lärande, Chalmers tekniska högskola i Göteborg.

Podden är en verklig guldgruva för oss som är intresserade av UX och användarstyrt förhållningssätt. De tar upp ämnen som hur man UX:ar med barn, inkluderande design, idégenering, lean UX, chefens roll osv.

Vårt avsnitt som publicerades i början av november pratar AnnaSara Nilsson, Biblioteksutveckling region Kalmar län och Anna Persson, Biblioteksutveckling Blekinge Kronoberg såklart om Upptäck UX-utbildningen som vi startade upp ihop under våren 2020 och vad vi tänker om olika UX-metoder.

Ni hittar avsnittet där poddar finns eller http://podcast.greppaux.se/28-sluta-gissa-vga-frga-anna-persson-och-annasara-nilsson-om-att-lra-ut-ux-med-hjlp-av-sociala-medier-0 Länk till annan webbplats.

Två kvinnor och GreppaUX-loggan